Zonguldak Uniyurt Değerlendirmem

Bülent Ecevit Üniversitesini kazanıp kalacak yer arayan arkadaşlara tavsiyeler.
Arkadaşlar merhaba buradaki ikinci yılıma giriyorum ve yeni gelen kazanan arkadaşlara şehirde nasıl yaşanır kısmıyla ilgilenmekten çok kaldığım yerin avantaj ve dezavantajlarından bahsetmek istiyorum.

Öncelikle 2. Üniversitem olduğunu ve 2 sene öğrenci evinde yaşadıktan sonra yurtta yaşamanın gayet mantıklı bir iş olduğunu en azından savunan birisiyim şu sıralar.
Neden ev değil de yurtta kalıyorum ?
1-      Evde temizlik yapmak istemiyorum.
2-      Bulaşıkla uğraşmak istemiyorum.
3-      Fatura giderlerini dert etmek istemiyorum.
4-      Okuldan uzaksam/dolmuş otobüs yüzünden sabah yetişme acelesiyle uyanıp, derse geç kalma ihtimalini düşürüp yurt servisi kullanmayı mantıklı görüyorum.
5-      Kombi sistemli bir evde kışın fatura düşünerek üşümek istemiyorum. (Zonguldak soğuğu zaten felaketken daha berbat oluyor.)
6-      Ederinden yüksek faiş bedellerle öğrenci üstünden pirim yapan emlakçı/ev sahipleriyle muhattap olmak istemiyorum.
Bu listeyi gerçekten daha fazla sebeplerle doldurabilirim fakat yurtta kalmam için gerçekten geçerli sebepler.
Fakat bütün bunlar gerçekleşirken evde yapabileceğin ve burada yapamayacağın çoook şey elbette oluyor. Bu yüzden biraz da sizin yurtta kalmak isteyişinizle hayatınızı dengelemeniz gerekmekte.
Şimdi gelelim kaldığım yurda daha önce 1 sene kyk’da kaldığımı da hesaba katarak yazmaya devam edeceğim.
Öncelikle yüksek ücretli denilen 4 kişilik odadan oluşan kyk yurdunda kaldım, insanlar biraz daha insani iken yine de oda arkadaşlarınız iyiyse yaşabileceğiniz bir alan oluyor. (Fakat eskiden kız-erkek karışıktı sonra ayırdılar, çarşı işte o zaman yine karıştı.) Birde normal ücretli olan min 8 kişilik oda da kaldım, dolaplar küçük, içerisi koğuş ve zibilyon tane tehlikeli düşünceye saygı duymayan insanlarla dolu olabiliyor. E tabi her yerde var fakat orada nedense beni bulmuşlardı.
Tuvaletler ayrı dışarıda duş alıyorsunuz gerekirse tuvalet için sıra bekliyorsunuz.(Artık olmayabilir.)
KYK birde içinde devlet memuru çalışanı barındırdığı için sallamayan tipler atarlı abiler/idareciler gibi durumları da unutmamak gerek.
Aynı zamanda yaptığınız davranış direkt sicilinize disiplin suçu olarak işleniyor. Yani yatak toplamadığınız için kınanan öğrenci oluyorsunuz 😃(olmuştum ama sicillik durumda değildim.)
İnternet kullanımı çöp tahmin edersiniz ki.
Bende burayı kazandığımda direkt Özel Yurt bakmıştım çünkü Yetenek Sınavıyla girmiş KYK başvuru zamanını çoktan kaçırmıştım.
Zonguldak’ta yer alan Özel Yurtlar genellikle bir kişiye ait yani kişisel bir “şirket-firma” altında yani bu yurtlarda nazınız pek geçmez ve altyapı sağlamlığını fazla bulamazsınız.(araştırdım ve konuşmalardan edindiğim yaklaşımlar sonucu çıkardığım sonuçtur.)
Fakat internette araştırıp sosyal medyada özellikle fazlaca denk gelip iyi bir pazarlama tekniğiyle çalışılmış ve sizinle tatlı konuşan insanların olması iyi hissettiriyor. (Yurttan okuyanlara selam :*)
Gelelim kaldığım yurdun artı ve eksilerine;
Artılar
1-      Genç personelin olması size sevecen ve çözümcül yaklaşmaları ve kalabalığın içinde bir “aile olgusu,aile sıcaklığı kurma çabası gerçekten iki taraf içinde gülümseme sebebi oluyor.”
2-      Odaların ferahlığı
3-      Yatak rahatlığı(evimde böyle rahat değil döşeğim)
4-      Oda genişliği
5-      Banyo rahatlığı
6-      Dolap ve komidin yeterliliği
7-      Çalışma masasının yeterliliği
8-      Temizlik* (ayrıca değerlendirilecek)
9-      İnternet* (ayrıca değerlendirilecek)
10-   Servis Saatleri ve Servis saatlerinin ayarlanması konusundaki hassasiyet
11-   (Burası Zonguldak beğ, dediğiniz zaman anlayacağınız) Aktivite fazlalığı.
12-   Öğrencilerin birbirini kollaması ve sosyallik açıdan muhabbet edilebiliyor olması.
13-   Güvenlik ki özellikle yangın alarmı konusundaki hassasiyet oda da sigara içmek pek mümkün değil.
14-   Çamaşır yıkama rahatlığı(kurutması da dahil)
Eksiler
1-      Temizlik
2-      İnternet
3-      Dönüş (Şehir Problemi)
Temizlik;
Haftada 1 kere yapılıyor fakat 4 kişilik bir odaya göre yetersiz kalıyor, banyonun çabucak kirlenmesine ve ortak alanın pis gözükmesine sebep oluyor. Ama tüm öğrencilerin bu konuyla alakalı önerilerinden dolayı bu konuyu özellikle değerlendirdiklerini biliyoruz.
İnternet;
Zonguldak’ta hiçbir yurtta bulamayacağınız internet altyapı sistemi burada bulunmakta, her katta belli aralıklarla bulunan CISCO AP’lar sayesinde sinyal problemi olmuyor. Hız ayarlanan trafikten ötürü yüksek oluyor, rahatlıkla 720p izleyebiliyorsunuz. ( Son speedtest http://www.speedtest.net/result/6351796654.png )
Fakat torrent ve download canavarlarına ket vurmak için ki en kötüsü kullanıcı başına 6 GB 24 saat geçerli kotanın bulunması, hafta içi okuldan dolayı yeterken hafta sonu film izleyince bitiyor.
Zıtbırt kesilen internet arada insanı çileden çıkarıyor. Kesilmek dediğim en fazla 1 dakika sanırım fazla yüklenmeden dolayı resetleniyor AP’ler otomatik olarak.
Gereksiz engellemeler, geçen yurtdışından ürün siparişi veriyorum sitede ödeme kısmına geldim ödemem güvenlik sorunundan geçmiyor diye hata verdi telefondan paylaşım yaptım geçti demek ki sorun bizim internetteymiş.
Oyun oynamak mı ? O da ne ? Eğer oyun oynuyorsanız unutun oynayamazsınız en az 500ms ping oluyor her oyunda tilt sebebi. Hotspot açarsanız da Zonguldak mobil interneti çok kötü olduğu için en fazla 100ms’e düşüyor. Odaya internet bağlatamıyorsunuz oyun moyun yok ! Oturun ders çalışın.
Dönüş;
Okulumuzda 7/24 açık kütüphane var fakat gece hatta gece bile değil saat 22:00’den sonra kampüsten yurda geliş sıkıntısı oluyor. Eğer yürürseniz 45-50 dakika sürüyor. Kozlu Belediye Otobüsleri en son sanırım 00:00’da bitiyor. Bizim yurdun servisi sadece hafta içi 23:30’a kadar.
Okuldan yurda anlaşılmış bir taksiyle 13₺ gibi bir fiyatla getiriyor.

Birde naçizane birinci sınıfta eve çıkmayın -> insan tanıyın az öyle çıkarsınız gelecek seneye.
3 kişilik ve 4 kişilik odalar da kalmak buradaki bir çok eve kalmaya göre daha lüks.

Kaldığım yurt iyi ya Adı da Uniyurt aha bu da sitesi: http://uni-yurt.com/zonguldak-uniyurt/
Reklam kesinlikle değil sadece aktarmaktır amacım her türlü bilgi için sosyal medya hesaplarımdan bana ulaşabilirsiniz.

EDİTLERLE GELİŞEBİLİR BİR YAZDIR. TAKİP EDİN GÜNCELLERİM AKLIMA GELDİKÇE.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Nörüyonuz ?

Sahtelikten uzak, mutluluklar.